DEN 7.
(doba čtení 3 minuty)
Přejezd vlakem z Gyeongju do Busanu byl rychlý a bezpečný. Nikde žádní zombíci…
…
…dobrá, tento komentář budu muset vysvětlit.
Znáte film Vlak do Busanu? Patří k mým nejoblíbenějším filmům ever, navíc se zombie tématikou, která nás s Markem velmi baví. Dle mého názoru jsou Korejci mistři v natáčení zombie filmů a seriálů (Království zombie, All Of Us Are Dead, #Žiju, Sladký domove…). Obecně řadíme korejskou kinematografii na vysokou úroveň.
Vlak do Busanu byl tedy prostý jakýchkoliv krvežíznivých monster a my po pár hodinách vystoupili v krásném přímořském letovisku a druhém největším městě Jižní Koreje.
Jenže pršelo. Opravdu intenzivně.
Na oběd jsme si zašli do nákupního centra Lotte, kam bylo možno dojít podchodem v metru.
Večer se počasí trochu umoudřilo, a tak jsme vyrazili na noční trhy na BIFF Square.
Moc lidí tam nebylo, ale u jednoho stánku přeci jen stála fronta – na hotteok. Máme zajímavou zkušenost z Asie opakující se napříč různými nočními trhy s jídlem. Některé stánky jsou mnohem populárnější než jiné i přesto, že všechny připravují totéž. Čím to? Proslavil ho nějaký youtuber? Lepší marketing? Místní o něm mluví, protože nabízí top variantu téhož jídla? Nevíme, ale popisovaná situace nastala právě i na BIFF Square. Dva stánky s hotteoky vedle sebe, u jednoho plno, druhý vypadal, že pomalu zavírá. Jelikož my stání v řadě neradi (obzvlášť máme-li na výběr), mohl i druhý stánkař rozjet business.
Hotteok chutnal výtečně, ani jsme necítili potřebu srovnávat ho s konkurenční verzí. A co že to vlastně je? Palačinkové těsto osmažené ve tvaru malé kulaté placky nejčastěji plněné hnědým cukrem a oříšky. Oblíbená pochutina z pouličních trhů v Jižní Koreji, ale našli jsme ji i na Taiwanu.
Po sladké večeři jsme měli chuť na další dávku cukru, zavítali jsme proto do kavárny Kakao Friends (postavičky jsou maskoti korejské internetové společnosti Kakao corp.).
Jakkoliv holčičím dojmem interiér působí, nenechte se mýlit. Roztomilost je v Koreji oblíbená, člověk by řekl, že skoro i povinná. Častými zákazníky jsou muži stejně jako ženy. Však také tuto kavárnu vybral Marek. Místní trend vzal celkem rychle za své.
-endy-
OSLÍKUV SPECIÁL:
– Andy vyjmenovala pár vybraných korejských zombie klenotů, ale i Korejci umí ždímat úspěšné značky a zabít je příšerným pokračováním, zmíněný osud potkal např. Vlak do Busanu 2/Peninsula a nedávno i Sladký domove 2
– nákupní centrum Lotte není žádný drobeček, přesto z větší části stojí pod zemí (rozlohou je Jižní Korea +- srovnatelná s Českou republikou, ale má 5x více obyvatel, což vede k přirozené potřebě efektivněji využívat místo)
– v závislosti na stánkaři může být náplní hotteoku cokoli, co aspoň trochu „ladí“ s palačinkovým těstem
– zelený nápoj je s příchutí matcha (zelený čaj), další z typických asijských záležitostí
-mj-